Yeni Bir Terim, Yeni Bir Hafta Söylemesi bile zor da, anlamı pek okkalı.

Diyecekseniz ki, ne bu!?!..
Yalan yok, ben de bilmiyordum, terimin ne anlama geldiğini.
Lakin, gündemimizdeki tüm konular san ki bu anlatımda.. Belki de, bu denli dikkat kesilmiş olmamın nedeni tam da bu.. 
Açalım o vakit, üstadım yazmış, ben de bu sayede yeni bir terim öğrendim.
Adımın dibi diye bahsettiğim isim, Ali (Kayadabi) ağabeyimin anlatımı ile devam edeyim o halde.
"İkna, muhatabın bir konuda inanmasını sağlamak için kanıtlar sunmaktır.
Retorik, tarih boyunca değişik amaç ve yöntemlerle kullanılmıştır."
Şimdi bahsi geçecek isim, bizim hemşehrimiz diyebilirim.. Kendisi Ayvacık Assos’ lu idi.. 
Bildiniz değil mi?.. Bizim Aristo..
Ve Ali ağabeyimin anlatımı ile devam ediyorum şimdi.
 Şöyle diyordu kendisi; "Aristoteles, ahlaki değerleri dahil ettiği retoriği kanıt sunma esasına dayandırarak, muhatabın manipüle edilmesini / aldatılmasını şiddetli eleştirmiştir.
Bilimlerin kraliçesi diye adlandırılan retorik bilgisi, uygar dünyada entelektüel olmanın ölçütü kabul edilir.
Retorik, Türkiye'de ne yazık ki hakkı teslim edilmemiş bir alandır.
İlginiz var mı? Ben hayli ilgiliyim."
Daha da bilgliendiriyordu anlatımında üstadım.
Şöyle diyordu; "Amacım, retorik dersi vermek değil.
Sadece gündemdeki politik retorik, aldatma sanatı, manipülasyon tuzaklarına dikkat çekmek."
Hepimiz biliyoruz ki, sosyal medya paylaşımlarından  etkilenenimiz bi hayli çok. Doğru sanıyoruz hear danileni, geçek sanıyoruz görselleri.. 
Bir fotoğraf karesini düşleyin dercesine, o an gördüklerinize dikkat çekiyordu, örnekliyordu konuyu Ali ağabeyim.
 "Kaktüs türü, çiçek, yapraklar üzerindeki ton farkı, köklerin aralığı, bulunduğu mekân...
Sizi neye ikna etmem gerekiyorsa dikkatinizi diğerlerinden ayırmalıyım.
Ancak bu basit örnek ikna etmek, kalıcı inanç değişikliği için yeterli olmayabilir.
Şimdi çiçeklerden uzaklaşalım.
...SONUCA GELELİM...
Bir konuyu,  Aristoteles'in etik ve estetik değerlerine bağlı bir retorik sınıfına sokmak için şu 3 kural şarttır:
Ethos. : Konuşanın güvenirliliği
Pathos : Duygulara seslenme
Logos. : Mantığa seslenme
Retoriği sadece muhatabını ikna edip amacına uygun davranışlar içine sokmak  için değil; seni ikna için yola çıkanların amacını da çözmek için öğrenmek gerek. O halde konuşan hakkında seçimini yaparken şunlara dikkat et; güvenilir mi, duygu dünyanda karşılığı var mı, sözleri mantıklı mı?"
Ve tek kelimede geliyordu asıl mesaj; "Seçim senin..."
Gör fakat inanmadan evvel bir sorgula, mantığa ters ise, sen de bu durumda inanıp, ters köşe olma azizim..
Hoşçakalın.. .